Haber

Türkiye Vodafone Vakfı ve Habitat Derneği, ‘Yarını Kodlayanlar Sosyal Hayata Destek’ projesi kapsamında depremzedeler için ikinci konteyner teknolojisi dersini Kahramanmaraş’ta açtı.

Türkiye Vodafone Vakfı ve Habitat Derneği iş birliğinde afet bölgesindeki çocukların eğitimine katkı sağlamak amacıyla başlatılan ‘Yarını Kodlayanlar Sosyal Hayata Destek’ projesinde ikinci konteyner teknolojisi sınıfı Kahramanmaraş’ta açıldı. Proje kapsamında hayata geçirilen gezici eğitim çadırı, afetten etkilenen 11 ilde köy, çadırkent ve konteyner kentleri ziyaret etmeye başladı.

Türkiye Vodafone Vakfı ve Habitat Derneği, dijital geleceğe hazır nesiller yetiştirmek amacıyla başlattıkları “Yarını Kodlayanlar” projesinde depremzedelere odaklanmaya devam ediyor. Afet bölgesindeki çocukların eğitimine katkı sağlamak amacıyla hayata geçirilen “Yarını Kodlayanlar Sosyal Hayata Destek” projesinde Adıyaman’dan sonra Kahramanmaraş’ta da konteyner teknolojisi sınıfı açıldı. Bu illeri önümüzdeki aylarda Hatay ve Malatya takip edecek. Proje kapsamında ayrıca afetten etkilenen 11 ilde gezici eğitim çadırı ile köy, çadırkent ve konteyner kent ziyaretlerine başlandı. 7-14 yaş arası çocuklar için konteyner sınıflarda ve gezici eğitim çadırlarında müzik ve masal atölyeleri, kodlama eğitimleri ve çeşitli sosyal aktiviteler düzenleniyor; Oyun terapisi ile psikososyal destek sağlanmaktadır. Proje ile toplam 100 bin çocuğa ulaşılması hedefleniyor.

Proje kapsamında Kahramanmaraş’ta düzenlenen açılışa Türkiye Vodafone Vakfı Lideri Hasan Süel, Habitat Derneği Genel Sekreter Yardımcısı Taha Aydoğmuş ve oyuncu Aras Bulut İynemli katıldı.

Türkiye Vodafone Vakfı Lideri Hasan Süel, “Türkiye Vodafone Vakfı olarak şoklardan en çok etkilenen küme olduğuna inandığımız çocuklarımız için teknoloji eğitimi alabilecekleri ve sosyalleşebilecekleri özel ortamlar, sosyalleşmeleri için harekete geçtik. kendimizi iyi hissedip hayata yeniden bağlanabiliyoruz.Bu doğrultuda ‘Yarını Kodlayanlar’ projesini bölgenin ihtiyaçları doğrultusunda yeniden tasarlayarak ‘Yarını Kodlayanlar Sosyal Hayatı Destekliyoruz’ projesini hayata geçirdik.İkinci konteyner teknolojisi sınıfımızı açmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Adıyaman’dan sonra Kahramanmaraş’ta da.Önümüzdeki aylarda ikinci konteyner teknolojisi sınıfımızı Hatay ve Malatya’da açmanın mutluluğunu yaşıyoruz.Türkiye’de de konteyner teknolojisi sınıfları kuracağız.Ayrıca gezici eğitim çadırımızla köy ziyaretleri için yola çıktık, afetten etkilenen 11 ilimizde çadır kentler ve konteyner kentler.Konteyner teknoloji sınıflarında ve gezici eğitim çadırında 7-14 yaş çocuklarımız için müzik ve masal atölyeleri, kodlama eğitimleri ve çeşitli sosyal etkinlikler düzenliyoruz. Toplamda 100 bin çocuğa ulaşmayı hedefliyoruz. Türkiye Vodafone Vakfı olarak bölgede ekonomik ve sosyal hayatın canlanmasına destek olmak için çalışmaya devam edeceğiz.”

Habitat Derneği Genel Sekreter Yardımcısı Taha Aydoğmuş, “Habitat Derneği ve Türkiye Vodafone Vakfı ile birlikte yürüttüğümüz ‘Yarını Kodlayanlar Sosyal Hayata Destek’ projesi, çocuklarımıza geleceğe güçlü bir adım atma fırsatı sunuyor. umut ve gelecek.Kahramanmaraş’ta konteyner teknolojisi sınıfı kurarak işe başladık ve şimdi ikinci konteyner teknolojisi sınıfımızı Kahramanmaraş’ta açıyoruz.Bugüne kadar ritm düzenleyerek 1000’den fazla çocuğun konteyner kentlerde eğitimine katkıda bulunduk. ve masal atölyeleri, teknoloji eğitimleri, kitap okuma saatleri, sınava hazırlık ve psikososyal aktiviteler Konteyner sınıflarımızın yanı sıra, onların koşullarını iyileştirmek ve onlara destek olmak için tüm gücümüzü kullanarak bölgedeki diğer çocuklara ulaşmaya devam edeceğiz. Bu amaçla hayata geçirdiğimiz gezici eğitim çadırı ile 11 ilimizdeki çocuklara ulaşmayı hedefliyoruz.Çünkü bizim için en değerli şey çocuklarımızın yüzlerindeki gülümsemedir. . Habitat Derneği olarak depremden etkilenen çocuklarımızın eğitimi ve geleceği en büyük önceliğimiz. Bu proje ile çocuklarımızın umutlarını yeniden inşa ediyor ve onlara daha iyi bir gelecek sunmayı amaçlıyoruz. Birlikte çalışarak depremin etkilerini azaltabileceğimize ve geleceğimizi daha güçlü inşa edeceğimize inanıyoruz.”

Aras Bulut İynemli, “Yaşadığımız büyük felaketin yaralarını her zaman birlikte saracağız. Hem bireysel hem de kurumsal olarak yapabileceğimiz çok şey var. Özellikle depremzedelerimizin geleceğe umutla bakmalarını sağlamamız çok değerli. .Gelecekteki hayallerinde bir renk ve değerli bir adım olacağına inanıyorum.Bu projeyi gönülden destekliyorum.”

Gezici eğitim çadırı ile 20 bin çocuğa ulaşılacak

Proje kapsamında hayata geçirilen gezici eğitim çadırı, afetten etkilenen 11 ilde köy, çadırkent ve konteyner kentleri ziyaret etmeye başladı. Çadırda bilgisayarlar, Makey Makey, Mbotlar, projeksiyon cihazı, Arduino ve STEM setleri, masa oyunları, kitaplar çocukların eğitimine temel oluştururken aynı zamanda keyifli vakit geçirmeleri sağlanmaktadır. İlk durağı Kahramanmaraş’ta bulunan Kadıoğlu Çiftliği İlkokulu olan çadır, sırasıyla Güzelyurt Nacarlar İlkokulu, Saadet Arifioğlu Ortaokulu, Seyrantepe İlkokulu ve Emiroğlu Bertzler İlkokulunu ziyaret edecek. Daha sonra Adıyaman’ın Renzip Köyü’ne gidecek. 3-4 gün kalınan çadırlarda, ziyaret edilen yerlerdeki çocuk sayısına göre bir seferde ortalama 15 çocuk eğitim alabiliyor. Gezici eğitim çadırı ile 20 bin çocuğa ulaşılması hedefleniyor.

lise öğrencileri için hackathon

‘Yarını Kodlayanlar Sosyal Hayata Destek’ projesi ile bölgedeki çocuklara yönelik konteyner teknoloji sınıflarında ve gezici eğitim çadırında, psikoloji alanında uzman kişiler tarafından onaylanan zenginleştirilmiş özel eğitim ve etkinlikler düzenleniyor. Proje kapsamındaki etkinlikler ve eğitimler, afetten etkilenen çocukların yerleştirildiği diğer illeri de kapsayacak. Ayrıca liseli gençlere yönelik düzenlenecek olan “Afete Teknolojik Çözümler Hackathon’u” ile yapay zeka ve diğer teknolojileri kullanarak afet çözümleri üretilebilecek.

300 binden fazla çocuğa ulaşıldı

“Yarını Kodlayanlar” projesi ile Türkiye’nin dört bir yanında 7-14 yaş arası çocuklara gönüllü eğitmenler yönetiminde programlamaya giriş, algoritma mantığı, uygulama yapma, hikaye oluşturma ve oyun yapma gibi konularda teorik ve uygulamalı eğitimler veriliyor. Bugüne kadar 81 ilde 300 binden fazla çocuğa ulaşan proje kapsamında son 1 yılda elde edilen toplam toplumsal değer 14 milyon TL olurken, projeye yapılan her 1 TL’lik yatırım toplumsal fayda yarattı. 7.7 TL pahasına. “Yarını Kodlayanlar” eğitimleri de online eğitim platformu Yarinikodlayanlar.com üzerinden ücretsiz olarak sunuluyor. – İSTANBUL

haberdulkadiroglu.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

paslanmaz korkuluk
Başa dön tuşu