Hyundai’den daha güvenli bir sürüş için aktif havalı etekler
Hyundai Motor Company, yüksek hızlı sürüş sırasında oluşan aerodinamik direnci en aza indiren ve aynı zamanda elektrikli araçların sürüş menzilini ve stabilitesini etkin bir şekilde artıran ‘aktif hava eteği’ (AAS) teknolojisini tanıttı.
Şirketten yapılan açıklamaya göre AAS, yüksek hızlı sürüş sırasında araç hızına bağlı olarak değişken şekilde çalışarak tamponun alt kısmından giren hava akışını kontrol ediyor. Araç tekerlekleri etrafındaki türbülansı aktif olarak kontrol eden bu teknoloji, elektrikli otomobillerin tek şarjla daha yeterli bir sürüş menzili elde etmesine de yardımcı oluyor.
Aerodinamik performans aynı zamanda sürüş stabilitesini ve rüzgar gürültüsünü de etkiler. Verimliliği doğrudan etkileyen sürtünme katsayısının azaltılmasına yönelik tasarımın temelini de oluşturur.
AAS, aracın ön tamponu ile ön tekerlekleri arasında orta noktaya takılır ve normal çalışma sırasında gizlenir. Araç, saatte 80 kilometreyi aştığında otomatik olarak çalışmaya başlıyor ve aynı zamanda aracın yere basma kuvvetini artırma işlevi de görüyor. Böylece araç çekişini ve yüksek hız stabilitesini en verimli şekilde artırır.
Yeni teknoloji aynı zamanda saatte 200 kilometrenin üzerindeki hızlarda da çalışabiliyor. Hyundai, bu yeni teknolojiyi ilk olarak Genesis GV60 modelinde test etmiş ve sürtünme katsayısını 0,008 oranında azaltarak sürtünmeyi yüzde 2,8 oranında iyileştirdiğini açıklamıştı. Bu da yaklaşık 6 kilometrelik ek menzil artışı anlamına geliyor.
Hyundai, dayanıklılık ve performans testlerinin ardından bu yeni teknolojiyi seri üretime almayı planlıyor.